Η Amazon λανσάρει το “tablet του λαού” αξίας 45 € !
H Amazon αλλάζει τα δεδομένα, σχεδιάζοντας να κυκλοφορήσει το φθηνότερο ως τώρα tablet της και ένα από τα φθηνότερα της αγοράς, με τιμή που δεν θα ξεπερνά τα 45 € ($50).
Με την κίνηση αυτή, η Amazon φιλοδοξεί να καθιερωθεί στην αγορά των οικονομικών tablets, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον της από τις ακριβές κατηγορίες όπου κυριαρχούν η Apple και η Samsung.
Το νέο tablet της Amazon θα είναι 6 ιντσών (μόλις μισή ίντσα μεγαλύτερο από το iPhone 6 Plus).
Προκειμένου να ρίξει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, η Amazon ανέθεσε σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη σε εταιρείες του εξωτερικού, όπως την κινεζική Shanghai Huaqin Telecom Technology Co. και την ταϊβανέζικη Compal Communications Inc., δυσαρεστώντας τους ιθύνοντες της θυγατρικής της, Lab126. Η Compal μεταξύ άλλων έχει στο παρελθόν συνεργαστεί με την Apple και την Hewlett-Packard.
Το φθηνότερο διαθέσιμο αυτή τη στιγμή tablet της Amazon, το 6’’ Kindle fire, κοστίζει 88,5 € ($99) στην έκδοση που περιλαμβάνει διαφημίσεις που εμφανίζονται ως screensavers ή 102 € ($114) στην έκδοση χωρίς διαφημίσεις. Προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί εάν η τιμή των 45€ για το αναμενόμενο tablet της Amazon θα αφορά την έκδοση με διαφημίσεις. Λόγω του χαμηλού κόστους, οι προσδοκίες όσον αφορά την ποιότητα οθόνης, τη διάρκεια της μπαταρίας και την ταχύτητα του επεξεργαστή για το “tablet του λαού” είναι περιορισμένες. Πέρα του ότι η συσκευή θα διαθέτει μονοφωνικό ηχείο και δεν θα υποστηρίζει φωνητικές κλήσεις, ίσως υπάρξουν και άλλες εκπτώσεις στην ποιότητα και στην απόδοση της συσκευής. Ωστόσο, με την ενέργεια αυτή, η Amazon θεωρητικά μπορεί να προσελκύσει αγοραστές που ενδιαφέρονται για μια οικονομική συσκευή προορισμένη για απλά καθημερινά tasks, όπως video streaming και shopping.
O ιδρυτής και CEO της εταιρείας Jeff Bezos
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Amazon, καιρό τώρα, έχει υιοθετήσει μια νέα φιλοσοφία marketing που επιζητά την κερδοφορία όχι από τις πωλήσεις των συσκευών αλλά από την κοστολόγηση των υπηρεσιών που υποστηρίζουν τις συσκευές της, όπως τα e-books και η ενοικίαση ταινιών.
Μέχρι τώρα, η εταιρεία έχει αποτύχει να προσελκύσει σημαντικό μερίδιο αγοράς με τη σειρά των tablets της. Σύμφωνα με την εταιρεία IDC που αξιολογεί τα στοιχεία του δευτέρου τριμήνου, την αμερικανική αγορά tablets ηγούνται η Apple and η Samsung Electronics Co. που συγκεντρώνουν το 42% των πωλήσεων, τη στιγμή που η Amazon κατέχει λιγότερο από το 1% επί του συνόλου πωλήσεων.
Για τον λόγο αυτό, o προσανατολισμός της Amazon στις πολύ οικονομικές συσκευές λογίζεται από πολλούς ως μια απελπισμένη απόπειρα του γίγαντα του e-commerce να πολεμήσει τους ανταγωνιστές του. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τα νέα για το επικείμενο tablet αξίας 45 € διέρρευσαν λίγο πριν από το επίσημο λανσάρισμα των iPhone 6s and iOS 9 της Apple που ήταν προγραμματισμένο για τις 9 Σεπτεμβρίου.
Θα πετύχει η Amazon στο εγχείρημα αυτό;
Θα μπορέσουν οι καταναλωτές να συμβιβαστούν με ένα προϊόν χαμηλότερης ποιότητας μόνο και μόνο επειδή κοστίζει 45 € ;
Δεν μένει παρά να το διαπιστώσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου